Saturday 21 September 2013

Spring för barnen, Race for a change

Givande dag på Kungsholmen och i Rålis idag till stöd för "Operation Smile". Jag är själv född med gomspalt, vänstersidig. Jag blev skonad från läppspalt men gomspalt är lika jobbigt. Eftersom jag själv inte blev opererad förrän jag var mellan 5 till 7 år gammal så vet jag hur besvärligt dessa barn har det utan operation.



Race for a Change. Gå, jogga eller spring 8 kilometer runt Kungsholmen och man bidrar samtidigt till att förändra utsatta barns liv. Alla pengar går i år till Operation Smile, en organisation som opererar barn med ansiktsdeformationer som läpp, käk och gomspalt.

Vädret var på topp och solen lyste upp och sken för dessa barn idag. Tog lite bilder från Rålambshovs parken. Jag prata med min Morbror för ett tag sen som har ett stort fotointresse, om vad vi gilla att ta för bilder. Min Morbror gillar att fotografera himlen och moln och jag gillar att fotografera himlen och i motljus. Plåta en del  motljusbilder idag från strandkanten vid Rålambshovsparken.











Ge en gåva
180 kr räcker till dropp för 14 barn
300 kr räcker till smärtstillande medicin för 18 barn
2400 kr räcker till ett barns operation


En fin film om en liten tjej i Brazilien som fått sin operation via Operation Smile :)