Thursday 12 September 2013

Lite inspiration till er från mig :)



Som sagt så är jag inne på en ny livsstil till en högre nivå när det gäller kosten. Det är inte lätt när man har så många viljor i sinnet som är van att få styra. En av dem viljorna är att plocka med godis till kassan när jag handlar mat. Den viljan lyckades jag kontrollera idag :) Finns inget socker eller sött hemma hos mig nu förrutom agavesirapen, dadlar och russin. Natural sweet. Gjorde en god krämig grönsakssoppa idag. Jag gillar verkligen soppor. Istället för mejerigrädde så använder jag hemmagjord mandelgrädde.

Soppan innehåller blomkål, broccoli, hackade tomater, biofood gröns.buljong (den utan socker och jäst), vatten, mandelgrädde, basilika, morötter, squash, paprika, paprikapulver och ingefära.

Sweet Dreams :)