Saturday 24 November 2012

Jorden snurrar och jag med den :)

Vid kvarteret där jag bor har "pundarparken" rustats upp till en annorlunda lekpark och heter numera Bryggartäppan. Inspirerad från boken "Mina drömmars stad" av Per Anders Fogelström som skildrar livet och vardagen bland Stockholms arbetare på Södermalm under åren 1860-1880. Jag gick som hastigast förbi där häromdan när jag hade handlat. Det blev inga bra bilder när jag stressa förbi. Mer bilder på Lekplatsbolaget eller Stockholms Stad´s sidor. En underbar park med stor detaljrikedom som underhåller både vuxna och barn. Ni som är i närheten bör verkligen uppleva den. Inge miljöförstöringsbygge med massa plast och gift. Byggt av trä och sten. Arbetarna är ett ödmjukt och saktmodigt folk vilket Söderandan står för och även för ett grönare, renare och tryggare Söder.